Makita
-
Okres Gwarancji:
-
Zakup przez osobę prywatną (konsument): 24 miesiące.
-
Zakup na firmę (faktura VAT): 12 miesięcy.
-
Przedłużona Gwarancja: Możliwość bezpłatnego przedłużenia standardowego okresu gwarancji do 3 lat (zarówno dla konsumentów, jak i dla firm). Warunkiem jest zarejestrowanie narzędzia na stronie www.rejestracja.makita.pl
w ciągu 30 dni od daty zakupu.
-
Informacja dla kupującego: Jeśli kupujesz na firmę, pamiętaj o rejestracji online, aby wydłużyć gwarancję z 1 roku do 3 lat. To kluczowe, by zapewnić sobie pełną ochronę.
-
Zgłoszenie Serwisowe i Wymagane Dokumenty:
-
Konieczne jest dołączenie dowodu zakupu (paragonu lub faktury).
-
Jeśli gwarancja została przedłużona, należy również dołączyć wydrukowany certyfikat.
-
Dane Serwisów Centralnych:
-
Makita Sp. z o.o. - Serwis Bielsko-Biała (ul. Bestwińska 103, 43-346 Bielsko-Biała, tel: 33 484 02 60)
-
Makita Sp. z o.o. - Serwis Brwinów (Moszna-Parcela 29, 05-840 Brwinów, tel: 22 177 73 60)
Plik pdf do pobrania z Warunkami Gwarancji Makita dla urządzeń spalinowych
Szczegółowe warunki gwarancji dla urządzeń spalinowych znajdą Państwo poniżej:
II. Oświadczenie Użytkownika:
T. Niniejszym oswiadczam, ze urządzenie zostaro mi wydane nowe, kompletne oraz sprawne. sprzedawca zaznajomił mie z działaniem urządzenia, dokonał pierwszego uruchomienia, regulacji i przekazał komplet dokumentacji (w szczególności instrukcję obsługi i kartę gwarancyjną). Przyjmuję do wiadomości zalecenie producenta, by użytkować i serwisować urządzenie w szczególności zgodnie z instrukcją obsługi.
Data i czytelny podpis Użytkownika: ..............................................................................
1.Urządzenie zakupione zostało na cele związane bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Użytkownika urządzenia.
☐Tak ☐Nie
Data i czytelny podpis Użytkownika:
Uwaga!!!
a) Przed uruchomieniem zakupionego urządzenia należy dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi urządzenia,indtukcją obsiugi slinika oraz warunkami gwarancji. instrukcją obsługi silnika oraz warunkami gwarancji.
b)W urządzeniach wyposażonych w silnik czterosuwowy (np. kosiarki), przed uruchomieniem silnika należy pamiętać o dolaniu oleju zgodnie z instrukcją obsługi. W przypadku uruchomienia silnika bez oleju, silnik może
zostać uszkodzony w sposób uniemożliwiający jego naprawę.
III. Warunki Gwarancji
1.Zakres gwarancji:
1.1. Odpowiedzialność ztytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w urządzeniuw momencie ojego wydania Użytkownikowi (np. wady materiałowe, montażowe).
1.2. Z tytułu gwarancji Użytkownik uzyskuje prawo do bezpłatnej naprawy urządzenia, o ile wady urządzenia ujawnią się w okresie gwarancji.
1.3. Gwarancji na urządzenie udziela Makita Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, adres: ul. Bestwińska 103, Riakkko Riat42-346 SadRialcku Rialoi VIlL Wydzialaloste Sad Bielsko-Biała 43-346, Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000031628, NIP: 629-10-02-514, REGON 272259106, kapitał zakładowy 17 016 000 zł, Tel: +48 33 484 02 60, +48 33 484 02 00, Fax: +48 33 818 40 59, www.makita.p
1.4. Gwarancją objęte jest wyłącznie urządzenie wprowadzone do obrotu na rynek Polski przez Makita Sp. zo.o.
1.5. Gwarancja obejmuje tylko obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Okres gwarancji.
Gwarancja na urządzenie wynosi 12 miesięcy (24 miesiące przy sprzedaży konsumenckiej), od daty jegosprzedaży Użytkownikowi (daty potwierdzonej w karcie gwarancyjnej oraz inną formą uprawdopodobnienia zakupu, np. paraqon, faktura, itd.), z wyjatkiem silnika spalinowego Briggs&Stratton.
3. Warunki gwarancji:
3.1. Stosowanie się przez Użytkownika do zaleceń zawartych w szczególności w karcie gwarancyjnej i instrukcji obsługi (w tym opisanych w niej Przepisów Bezpieczeństwa Pracy).
Uwaga!!! (dla Przedsiębiorców): Przed przekazaniem urządzenia pracownikowi, korzystającemu Uwagalll (dla Przedsiebiorców): Przed przekazaniem urzadzenia pracoy czy wynajmującemu urządzenie, itd. należy przeprowadzić szkolenie z obsługi i serwisowania urządzenia czy wynajmującemu urządzenie, ito. nalezy przeprowadzic szkolenlezobsrugi serwisowania urzqozenia w oparciu o instrukcję obsługi i kartę gwarancyjną (przeprowadzenie szkolenia zaleca się udokumentować).
3.2. Wykonywanie serwisu urządzenia (np. regulacji urządzenia, czyszczenia, wymiany zużytych elementów) wyłącznie przez firmy specjalistyczne posiadające odpowiednie uprawnienia (przykładowa lista firm wyqele prz
speclisty specjalistycznych dostępna jest u Sprzedawcy lub na stronie www.makita.pl). Usługa serwisowa jest odpłatna. Usłuqi serwisowe należy odnotowywać w niniejszej karcie qwarancyjnej. Ustugi serwisowe nalezy odnotowywac w niniejszej karcie gwarancyjnej.
3.3. Wykonywanie napraw gwarancyjnych wyłącznie przez Makita Sp. z o.o. lub firmy specjalistyczne wskazane przez Makita Sp. zo.o. z o.o. Naprawy gwarancyjne należy odnotowywać w niniejszej karcie gwarancyjnej.
3.4. Załączanie przez Użytkownika do reklamacji z tytułu gwarancji prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej i uprawdopodobnienie okoliczności zakupu urządzenia (np. paragon, faktura, itd.).
3.5. Makita Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności ci za prawidłowy prawidłowy dobór urządzenia u do potrzeb Użytkownika.
KARTA GWARANCYJNA KOSIAREK SPALINOWYCH
3.6. Gwarancja nie obejmuje:
a) wad urządzenia wynikłych z nieprzestrzegania przez Użytkownika instrukcji obsługi (np. w zakresie eksploatacji, konserwacji i regulacji) i karty gwarancyjnej.
b) wad urządzenia wynikłych z nieodpowiedniego jego składowania i transportu przez Użytkownika,
c) uszkodzenia podzespołów urządzenia poprzez: przeciążenie, zastosowanie niewłaściwego osprzętu, kozaniaweciatenie
d) części, które uległy naturalnemu zużyciu,
e) zmian naturalnych urządzenia, powstałych wskutek jego prawidłowego użytkowania (wynikłych z właściwości urządzenia),
f) wad urządzenia powstałych wwyniku samowolnego dokonywania przez Użytkownika modyfikacji urzadzenia, jeżeli modyfikacje te miały wpływ na powstanie wad.
g) wad urządzenia powstałych przez nieprawidłowy serwis Użytkownika bez przeprowadzenia przeglądu urzadzenia.
Uwaga!!! Zaleca się przeprowadzenia czynności serwisowych przez autoryzowanych serwisantów Makita Sn Makita Sp. Z O.O.,
h) wad urządzenia spowodowanych nieprawidłową regulacją gaznika
i) urządzenia pozbawionego tabliczki znamionowej (z numerem fabrycznym urządzenia), co uniemożliwia identyfikacie urzadzenia identyfikację urządzenia,
j) wad urządzenia wynikłych z zastosowania przez Użytkownika niewłaściwych, złej jakości: paliw, olejów, smarów, materiałów eksploatacyjnych, części zamiennych,
k) silnika spalinowego Briggs&Stratton - na który gwarancja nie jest udzielana. Gwarancji na silniki spalinowe Briggs&Stratton udziela wyłącznie producent tych silników, na warunkach określonych na stronie
internetowej www.chabin.pl lub www.briggsandstratton.com. Wykaz autoryzowanych serwisów silników spalinowych Briggs&Stratton dostępny jest w Centralnym Serwisie Dystrybucyjnym w Polsce Chabin Service (tel. 42-684-98-72) oraz na stronie internetowej www.chabin.pl lub www.briggsandstratton.com.
4. Procedura reklamacji:
4.1. W razie stwierdzenia nieprawidłowej pracy urządzenia, przed dokonaniem zgłoszenia reklamacyjnego należy upewnić się, czy wszystko zostało wykonane zgodnie z instrukcją obsługi.
4.2. Zgłoszenie konieczności naprawy urządzenia z tytułu gwarancji Użytkownik zobowiązany jest dokonać niezwłocznie, najlepiej w terminie 7 dni od daty zauważenia wady. Zgłoszenia może dokonywać bezpośrednio u Sprzedawcy lub w lokalnym autoryzowanym serwisie gwarancyjnym Makita Sp. z o.o. (wykaz autoryzowanych serwisów gwarancyjnych Makita Sp. z o.o. znajduje się
na stronie http://www.makita.pl/serwis_spalinowy-154.html). Wprzypadku braku Sprzedawcy Msit So lub lokalnego autoryzowanego serwisu gwarancyjnego Makita Sp. z o.o. reklamowane urządzenie należy
wysłac na adres: Makita Sp. z o.0., ul. Bestwinska 103, 43-346 Blelsko-Blara (zaleca się wowczas przesrante wysłać na adres: Makita Sp. z o.o., ul. Bestwińska 103, 43-346 Bielsko-Biała (zaleca się wówczas przesłanie
urządzenia przesyłką zwykła bez opcji "na godzinę" lub "dostawa w dni wolne") - na koszt Makita Sp. z o.o. - urzbazenip przesytką zwykta za pośrednictwem firmy przewozowej DHL)
4.3. W przypadku reklamacji należy dostarczyć urządzenie (kompletne, wraz w całym osprzętem, np. łańcuch tnący, prowadnica, dem tarcza tnąca, noże, głowica żyłkowa), wypełnioną kartę gwarancyjną i pismo reklamacyjne wady) (m.in. z opisem wady).
4.4. Urządzenie należy dostarczyć do reklamacji czyste. Zamówienie przez Użytkownika w serwisie dodatkowej usługi - np. czyszczenia urządzenia -jest odpłatne.
4.5. W przypadku transportu urządzenia do serwisu zaleca się wykorzystywać oryginalne opakowanie urządzenia,
4.6.Uwaga!!! Zaleca się powstrzymanie od korzystania z wadliwego urządzenia.
4.7. Naprawy gwarancyjne będą wykonywane przez Makita Sp. z o.o. lub lub autoryzowany autoryzowany serwis gwarancyjny
Makita Sp.
4.8. Wykonanie obowiązków wynikających z gwarancji nastąpi w terminie 21 dni roboczych, licząc od dnia
dostarczenia urządzenia przez Uzytkownika.
4.9. Wykonaną naprawę z tytułu gwarancji należy potwierdzić w niniejszej karcie gwarancyjnej.
4.10. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady urządzenia objętego gwarancją Użytkownik nie mógł z niego korzystać.
4.11.Jeżeli urządzenie po zakończeniu procedury reklamacyjnej nie zostanie odebrane przez Użytkownika, w uzgodnionym z Użytkownikiem terminie, wykonujący naprawę gwarancyjną wezwie pisemnie Użytkownika do odbioru urządzenia w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie terminu wykonujący naprawę gwarancyjną będzie uprawniony do naliczania opłaty za uhowie terminnlary nanrawna hazlan bezumowne przechowywanie urządzenia. Przechowywanie następować będzie na koszt i ryzykoUżytkownika.
4.12. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Użytkownika wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej