Pompka podciśnieniowa jest wielofunkcyjnym urządzeniem służącym do diagnostyki systemów w samochodach i technice, których działanie jest oparte na ciśnieniu lub podciśnieniu.
Wyposażona jest w akcesoria umożliwiające wykorzystanie w niemal każdym silniku lub układzie.
Pompka YT-0674 jest wyposażona w przełącznik, który w zależności od położenie pozwala na wytworzenie podciśnienia lub ciśnienia.
Przesunięcie przełącznika w kierunku wylotu pompki, spowoduje, że podczas pompowania będzie wytwarzane podciśnienie.
Przełącznik przesunięty w kierunku rękojeści spowoduje, że podczas pompowania będzie wytwarzane ciśnienie.
Zakres pomiaru: od -1 do 3 bar
Przeznaczenie / Zastosowanie
Za pomocą pompki można przeprowadzić diagnostykę m.in. poniższych systemów i układów.
Urządzenia skomputeryzowanego sterownia silnika:
- barometryczny czujnik ciśnienia (BARO)
- system PCV
- system recyrkulacji spalin (EGR)
- grubowarstwowe czujniki ciśnienia (MAP) Urządzenia sterowania zapłonem:
- podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu
- zawór opóźniający: SDV, RCV VUkład hamulcowy:
- hamulce klasyczne
- hamulce ABS
- hamulce pneumatyczne
- przewody hamulcowe
- serwomechanizm hamulcowy
Inne systemy:
- klimatyzacja
- tempomat
- zbiornik paliwa i instalacja paliwowa
- podciśnieniowy system domykania drzwi
Sposób użycia
Diagnostyka systemu recyrkulacji spalin (EGR) Zawór systemu EGR jest przykładem zaworu uruchamianego przez podciśnienie.
W przypadku braku podciśnienia zawór jest zamknięty i spaliny nie wydostają się z zaworu.
W przypadku doprowadzenia podciśnienie do zaworu, zostaje on otwarty umożliwiając recyrkulację spalin.
Diagnostyka grubowarstwowych czujników ciśnienia (MAP)
•Zmontować układ pompki i zbiornika jak w przypadku odpowietrzania zacisków hamulcowych, a następnie podłączyć do przyłącza podciśnieniowego czujnika.
•Naciskać dźwignię pompki, aż wskazówka pokaże -0,5 bara.
Zakończyć pompowanie i obserwować wskazówkę, powinna być nieruchoma.
Jeśli wskazówka się porusza oznacza to uszkodzenie czujnika MAP. •
W trakcie pracy czujnik MAP wysyła sygnały zwrotne do komputera sterującego.
Sygnał ma częstotliwość pomiędzy 85 Hz, a 160 Hz w zależności od poziomu podciśnienia.
Do pomiaru częstotliwości konieczny jest częstościomierz, należy go podłączyć zgodnie z instrukcją czujnika i miernika.
Odpowietrzanie zacisków hamulcowych. •
Upewnić się, że zbiornik wyrównawczy układu hamulcowego jest wypełniony płynem do nominalnej objętości. •
Odpowietrzanie przeprowadzić według poniższej kolejności:
- pompa hamulcowa, jeśli jest wyposażona w zawór odpowietrzający,
- zaciski hamulcowe w kolejności od położonego najbliżej pompy hamulcowej do położonego najdalej.
•Podłączyć krótki przewód elastyczny do przyłącza umieszczonego na spodzie pokrywy zbiornika pompy.
•Zamknąć zbiornik pompy za pomocą pokrywy.
•Podłączyć długie przewody elastyczne do przyłączy pokrywy.
Koniec jednego z długich węży pod- łączyć do pompki, a drugiego do zaworu odpowietrzającego (kalamitki) zacisku hamulcowego.
W razie potrzeby posłużyć się adapterem.•Nacisnąć dźwignię pompki 10 - 15 razy, aby wytworzyć podciśnienie w zbiorniku pompy.
•Odkręcić zawór odpowietrzający o 1/4 - 1/2 obrotu, tak aby zbiornik pompy wypełnił się płynem do wysokości około 5 cm.
Dokręcić zawór odpowietrzający.
•Odłączyć przewód pompki od zaworu odpowietrzającego, procedura odpowietrzania zacisku została zakończona.
•Przed powtórzeniem procedury odpowietrzania w kolejnym zacisku, opróżnić zbiornik pompy z płynu hamulcowego oraz uzupełnić poziom płynu hamulcowego, w instalacji hamulcowej, do nominalnego
Parametry:
Toya (YATO, FALA, FLO, VOREL , STHOR , LUND itp.)
Okres Gwarancji:
Standardowo 24 miesiące (konsumenci) i 12 miesięcy (firmy).
Zgłoszenie Serwisowe i Wymagane Dokumenty:
Reklamowany towar należy dostarczyć do miejsca zakupu.
Konieczne jest dołączenie dowodu zakupu (paragonu lub faktury).
Formularz Zgłoszenia: Najczęściej zgłoszenie jest przyjmowane i wypełniane przez pracownika sklepu. W przypadku bezpośredniego kontaktu z serwisem, należy skorzystać z danych poniżej. Formularz do pobrania: Protokół Reklamacyjny TOYA
Dane Serwisu Centralnego:
Adres: TOYA S.A., ul. Sołtysowicka 13-15, 51-168 Wrocław
Adres email (dla reklamacji): reklamacje@yato.pl
Przebieg Serwisu: Po dostarczeniu narzędzia (najczęściej przez sklep), serwis centralny dokonuje weryfikacji i naprawy.
1. Na wszystkie wyroby sprzedane przez YATO okres gwarancji wynosi 24miesiące (dla osób fizycznych) lub 12 miesięcy (dla firm) od datywystawienia faktury lub rachunku. 2. Gwarancja obejmuje usunięcie wszystkich uszkodzeń wynikłych z błędówkonstrukcyjnych, wad materiałowych i wadliwego wykonania, które uniemożliwiają dalszą eksploatację urządzenia. Wymienione podczas naprawy części pozostają własnością gwaranta. 3. Z gwarancji wyłączone są uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, jak np. przeciążenia, wadliwej konserwacji, ingerencji osób nie pos iadających autoryzacji YATO, wpływów chemicznych i elektromechanicznych. Gwarancją nie są objęte części eksploatacyjne (szybko zużywające się). 4. Uszkodzenie lub usunięcie tabliczki znamionowej urządzenia może spowodować nieuznanie gwarancji. 5. W przypadku zauważenia usterki nabywca jest zobowiązany do dostarczenia urządzenia do punktu sprzedaży, autoryzowanego punktu serwisowego lub do siedziby YATO. 6. Do reklamowanego urządzenia należy dołączyć zgłoszenie reklamacyjne z opisem usterki. 7. Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest przedłożenie dowodu zakupu (faktura, rachunek), wypełnionej karty gwarancyjnej oraz wypełnionego formularza zgłoszenia reklamacyjnego. 8. Towar przekazany do reklamacji powinien być umieszczony w opakowaniu zabezpieczającym przed powstaniem uszkodzeń związanych w transportem.Odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe w wyniku niedostatecznego zabezpieczenia produktu ponosi wysyłający. 9. O rozpatrzeniu reklamacji Zgłaszający zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub telefonicznie. 10.Jeżeli reklamacja jest nieuzasadniona, to nabywca ponosi wszelkie koszty znią związane, w tym koszty transportu. Urządzenia nieodebrane w ciągu 30 dni będą obciążane kosztami magazynowania, a po upływie 90 dni zostaną zutylizowane. 11.Okres naprawy gwarancyjnej nie powinien przekroczyć 14 dni. W wyjątkowych przypadkach okres ten może ulec wydłużeniu, o czym Zgłaszający zostanie poinformowany. 12.Jeżeli nabywca kupuje urządzenie uszkodzone, to prawo do naprawy gwarancyjnej tegoż uszkodzenia przysługuje tylko wtedy, gdy zostało to zastrzeżone przy zakupie. 13.Z gwarancji wyklucza się dalsze roszczenia nabywcy, a w szczególności żądanie pokrycia szkód, które nie powstały w samym przedmiocie dostawy. 14. Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Polski.
Dokument sprzedaży : Wystawiam fakturę VAT
Reklamacja :
- Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 2 lata od momentu wydania rzeczy kupującemu
- Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo
- Dotyczy reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową , czas na reklamacje 2 lata
Zwrot: Czas na zwrot 14 dni ( nie dotyczy firm) / Nie przyjmę zwrotu, jeśli nadasz przesyłkę za pobraniem
Informacje dot. bezpieczeństwa
Ewentualne ostrzeżenia oraz wskazówki dotyczące bezpieczeństwa, znajdują się w instrukcji obsługi. Instrukcję obsługi można pobrać ze strony producenta.www.toya.pl
Dane producenta
Toya S.A.
ul. Sotysowicka 13/15
51-168 Wroclaw
Poland
+48 71 32 46 200
info@yato.pl
Osoba odpowiedzialna
Toya S.A.
ul. Sotysowicka 13/15
51-168 Wroclaw
Poland
+48 71 32 46 200
info@yato.pl
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.