Refraktometr jest urządzeniem pozwalającym określić właściwości fizyczne cieczy za pomocą pomiaru współczynnika załamania światła na granicy ośrodków.
Dzięki temu można określić:
- poziom naładowania akumulatora
- temperaturę zamarzania płynów opartych na glikolu propylenowym lub alkoholu etylowym
- temperaturę zamarzania płynu do spryskiwaczy.
Profesjonalny refraktometr do pomiarów płynów eksploatacyjnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Przeznaczony jest do określania temperatury zamarzania płynu do spryskiwaczy, płynu chłodzącego glikolu proplenowego i glikolu etylowego. Podaje również zakres gęstości elektrolitu.
Zestaw zawiera pipetkę do pobierania próbek oraz szmatkę do czyszczenia. Wszystko zapakowane w solidne plastikowe pudełko.
Sposób użycia:
Pomiar płynu:
- Nabrać za pomocą pipety niewielką ilość płynu.
- Podnieść płytkę rozpraszającą i nanieść 2-3 krople płynu na pryzmat przyrządu.
- Opuścić płytkę rozpraszającą tak, aby rozprowadziła równomiernie po powierzchni pryzmatu badaną ciecz. Nie powinny być widoczne pęcherzyki powietrza, które mogą zafałszować pomiar.
- Odczekać około 30 sekund, aby płyn osiągnął temperaturę przyrządu, a następnie kierując płytkę rozpraszającą w kierunku źródła światła, spojrzeć w okular.
Jeżeli obraz w okularze będzie niewyraźny, należy wyregulować ostrość, obracając pierścieniem ostrości. Granica pomiędzy obszarem ciemnym i jasnym wyznaczy właściwości danego płynu odczytane na odpowiedniej skali.
Jeżeli badaniu jest poddawany elektrolit akumulatora, odczyt należy przeprowadzić dla skali oznaczonej symbolem akumulatora. Wynik jest podawany w kg/l, a skala dodatkowo opisana poziomami naładowania akumulatora. Jeżeli granica wypada w obszarze opisanym „GOOD" oznacza to, ze akumulator nie wymaga ładowania „FAIR" - ładowanie nie jest jeszcze konieczne, ale może być niedługo wymagane „RECHARGE" - wymagane jest naładowanie akumulatora.
Jeżeli badaniu jest poddawany płyn oparty na glikolu propylenowym, temperaturę zamarzania można odczytać na skali opisanej „PROPYLENE".
Jeżeli badaniu jest poddawany płyn oparty na alkoholu etylowym, temperaturę zamarzania można odczytać na skali opisanej „ETHYLENE".
Jeżeli badaniu jest poddawany płyn do spryskiwaczy szyb samochodowych, temperaturę zamarzania można odczytać na skali oznaczonej symbolem spryskiwacza.
Kalibracja przyrządu:
Uwaga! Kalibracji należy dokonywać w temperaturze otoczenia 20 st. C. Należy się także upewnić, że przyrząd osiągnął temperaturę otoczenia. Przed każdym pomiarem należy sprawdzić poprawność pomiaru. W tym celu należy użyć wody destylowanej i dokonać pomiaru w sposób opisany powyżej. Granica obszaru jasnego i ciemnego powinna pokrywać się z linią oznaczoną „WATERLINE". Jeżeli jest inaczej, to należy do tego doprowadzić, kręcąc śrubą kalibracji za pomocą dołączonego wkrętaka.
Poprawnie skalibrowany przyrząd powinien umożliwiać pomiary w temperaturze otoczenia z zakresu od -10 st. C. do +50 st. C.
Zawartość opakowania:
Wraz z refraktometrem w opakowaniu powinny się znaleźć: pipeta, wkrętak oraz szmatka.
Dane techniczne:
Waga brutto (kg) 0.2750
Parametry:
Toya (YATO, FALA, FLO, VOREL , STHOR , LUND itp.)
Okres Gwarancji:
Standardowo 24 miesiące (konsumenci) i 12 miesięcy (firmy).
Zgłoszenie Serwisowe i Wymagane Dokumenty:
Reklamowany towar należy dostarczyć do miejsca zakupu.
Konieczne jest dołączenie dowodu zakupu (paragonu lub faktury).
Formularz Zgłoszenia: Najczęściej zgłoszenie jest przyjmowane i wypełniane przez pracownika sklepu. W przypadku bezpośredniego kontaktu z serwisem, należy skorzystać z danych poniżej. Formularz do pobrania: Protokół Reklamacyjny TOYA
Dane Serwisu Centralnego:
Adres: TOYA S.A., ul. Sołtysowicka 13-15, 51-168 Wrocław
Adres email (dla reklamacji): reklamacje@yato.pl
Przebieg Serwisu: Po dostarczeniu narzędzia (najczęściej przez sklep), serwis centralny dokonuje weryfikacji i naprawy.
1. Na wszystkie wyroby sprzedane przez YATO okres gwarancji wynosi 24miesiące (dla osób fizycznych) lub 12 miesięcy (dla firm) od datywystawienia faktury lub rachunku. 2. Gwarancja obejmuje usunięcie wszystkich uszkodzeń wynikłych z błędówkonstrukcyjnych, wad materiałowych i wadliwego wykonania, które uniemożliwiają dalszą eksploatację urządzenia. Wymienione podczas naprawy części pozostają własnością gwaranta. 3. Z gwarancji wyłączone są uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, jak np. przeciążenia, wadliwej konserwacji, ingerencji osób nie pos iadających autoryzacji YATO, wpływów chemicznych i elektromechanicznych. Gwarancją nie są objęte części eksploatacyjne (szybko zużywające się). 4. Uszkodzenie lub usunięcie tabliczki znamionowej urządzenia może spowodować nieuznanie gwarancji. 5. W przypadku zauważenia usterki nabywca jest zobowiązany do dostarczenia urządzenia do punktu sprzedaży, autoryzowanego punktu serwisowego lub do siedziby YATO. 6. Do reklamowanego urządzenia należy dołączyć zgłoszenie reklamacyjne z opisem usterki. 7. Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest przedłożenie dowodu zakupu (faktura, rachunek), wypełnionej karty gwarancyjnej oraz wypełnionego formularza zgłoszenia reklamacyjnego. 8. Towar przekazany do reklamacji powinien być umieszczony w opakowaniu zabezpieczającym przed powstaniem uszkodzeń związanych w transportem.Odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe w wyniku niedostatecznego zabezpieczenia produktu ponosi wysyłający. 9. O rozpatrzeniu reklamacji Zgłaszający zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub telefonicznie. 10.Jeżeli reklamacja jest nieuzasadniona, to nabywca ponosi wszelkie koszty znią związane, w tym koszty transportu. Urządzenia nieodebrane w ciągu 30 dni będą obciążane kosztami magazynowania, a po upływie 90 dni zostaną zutylizowane. 11.Okres naprawy gwarancyjnej nie powinien przekroczyć 14 dni. W wyjątkowych przypadkach okres ten może ulec wydłużeniu, o czym Zgłaszający zostanie poinformowany. 12.Jeżeli nabywca kupuje urządzenie uszkodzone, to prawo do naprawy gwarancyjnej tegoż uszkodzenia przysługuje tylko wtedy, gdy zostało to zastrzeżone przy zakupie. 13.Z gwarancji wyklucza się dalsze roszczenia nabywcy, a w szczególności żądanie pokrycia szkód, które nie powstały w samym przedmiocie dostawy. 14. Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Polski.
Dokument sprzedaży : Wystawiam fakturę VAT
Reklamacja :
- Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 2 lata od momentu wydania rzeczy kupującemu
- Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo
- Dotyczy reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową , czas na reklamacje 2 lata
Zwrot: Czas na zwrot 14 dni ( nie dotyczy firm) / Nie przyjmę zwrotu, jeśli nadasz przesyłkę za pobraniem
Informacje dot. bezpieczeństwa
Ewentualne ostrzeżenia oraz wskazówki dotyczące bezpieczeństwa, znajdują się w instrukcji obsługi. Instrukcję obsługi można pobrać ze strony producenta.www.toya.pl
Dane producenta
Toya S.A.
ul. Sotysowicka 13/15
51-168 Wroclaw
Poland
+48 71 32 46 200
info@yato.pl
Osoba odpowiedzialna
Toya S.A.
ul. Sotysowicka 13/15
51-168 Wroclaw
Poland
+48 71 32 46 200
info@yato.pl
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.